سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فرآیند بهینه سازی سایت (سئو) به طور کامل

پس از انجام طراحی سایت و شروع بهره بردای از آن نوبت به مطرح کردن وب سایت در فضای وب خواهد رسید. در این فضا بهترین راه برای این کار همان استفاده از موتورهای جست و جو می باشد .در این مرحله شما می بایست سعی کنید که حتی الامکان طراحی سایت شما در چندین کلمه ی کلیدی در موتور جست و جوی گوگل به نمایش گذارده شود . در غیر این صورت سایت بازدید کننده ی زیادی نخواهد داشت.هم چنین ذکر این نکته لازم است که سئو در واقع عاملی فارغ از طراحی سایت می باشد. چه بسا برای سایتی هزینه ی زیادی صرف نشده باشد و لذا وب سایت دارای یک طراحی سایت ارزان باشد ، با این وجود در زمینه ی سئو کم تر سایتی بتواند با آن رقابت کند. فرآیند های سئو و بهینه سازی سایت پستی و بلندی های فراوانی داشته و ممکن است در مراحلی کاملا دلسرد کننده باشد. با این حال کسی که در زمینه ی سئو سایت فعالیت می کند ، هرگز نباید از حرکت بایستد و ناامید گردد.

هدف از فرآیند بهینه سازی سایت (سئو)

همان طور که در سایر مقالات نیز اشاره کردیم قبل از شروع فرآیند سئو و بهینه سازی سایت به هدف خود بیندیشید. سعی کنید هیچ کاری را بدون هدف انجام ندهید. با داشتن هدفی مشخص نقطه ی نهایی پروژه برای شما روشن شده و پروسه ی بهینه سازی سایت مشخص و کلمات مد نظر شما نیز آشکار خواهند شد. با این حال باید به این نکته نیز توجه داشت که هدف سئو با توجه به کاری که محصول شناخته می شود متفاوت خواهد بود . در نتیجه گاهی فروش یک کالای خاص و نیز گاهی بازاریابی اینترنتی و جذب ترافیک هدف سئو خواهند بود.

انواع سئو در طراحی سایت

به طور کلی سئو و یا بهینه سازی وب سایت به دو گونه ی کلی تقسیم می گردد. سئوی خارجی و سئوی داخلی که به ترتیب در منابع اصلی به صورت off-page و on-page از آن ها یاد می شود.

سئو داخلی سایت

برخی از آیتم ها و موارد سئو می بایست درون صفحه ی وب انجام گیرد . از این جمله می توان به آیتم هایی از قبیل متاتگ عنوان ، متاتگ توضیحات ، لینک های داخلی و غیره اشاره نمود . اجرای سئو on-page و یا داخل صفحه با رعایت عوامل و آیتم های سئو که درون صفحات طراحی وب سایت ایجاد می گردد صورت می پذیرد.از جمله ی این عوامل می توان به فایل .htaccess فایل robots.txt فایل sitemap.xml اشاره کرد.

سئو خارجی سایت

در مورد سئو خارجی سایت که توضیحات فراوان است ولی به طور کاملا مختصر می توان گفته که به مواردی گفته می شود که بیرون از سایت انجام می پذیرد . به عنوان مثال می توان در این زمینه به ایجاد لینک های خارجی یا همان بک لینک ها اشاره کرد که به نوعی سبب اعتبار بخشیدن و ارزش دار شدن طراحی سایت شما خواهد شد. هم چنین این نکته را نیز فراموش نکنید که هر چه طراحی سایت شما از وب سایت های معتبر لینک های بیش تری دریافت نماید می تواند اعتبار و ارزش و بیشتری را به طراحی وب سایت شما ارزانی دارد و لذا بهینه سازی سایت بدین گونه انجام خواهد شد.

فیس تری || طراحی وب سایت ارزان